Toyota arabanız her yetkili servise uğradıktan sonra önce servis, sonra Toyota Genel Müdürlük tarafından aranırsınız. Servis, kendileri ile ilgili olarak Toyota Genel Müdürlük tarafından arandığımızda sorulacak sorulara "Memnunum" gibi değil "Son derece memnunum" şeklinde cevap vermemizi ister, "Son derece memnunum" dışındaki cevapların kendi puanlarının ve ödül ya da ikramiyelerinin düşmesi anlamına geldiğini belirterek yardımımızı bekler.
Şimdi önce servis açısından bakalım: Servis iyi kötü işini yapmış, arabanızın bakımını yapmıştır. Hocam benim notumu yükseltin, 2 puanım kaldı teşekkür alacam diye öğretmeninin başının etini yiyen öğrenciler gibi servisin müşteriyi araması saçmalık. Saçmalığın Toyota ayağı ise “Son derece memnunum” dışındaki seçeneklerin eksi sayılması ve burada sayısal bir not sistemi kullanılmaması ile sorulan soruların insanı bıktıracak kadar çok olması. Anlıyorum bir nevi “Japon mükemmeliyetçiliği” anlayışı var, ama benim için servisten “Son derece memnun” olmamın karşılığı serviste bekleme salonunda sauna ve ücretsiz masaj olmasıdır. Ben eğer servisten “Memnunum” diyorsam, servisten memnunumdur ve daha fazlası ise gereksizdir daha doğrusu anlamsızdır.
Ne demek istediğimi şöyle bir örnekle açıklayım. Toyota
Yaris, Corolla ve Auris’te ön plakaların konacağı yer kare şeklindedir. Ben bir Toyota araba aldığımda bana arabayı
en kısa sürede teslim etmeleri servisten "Memnun” olmam için yeterlidir.
Ama “Son derece memnunum” demem için bana arabanın ön plakalığın kare şeklinde
olduğunu hatırlatmaları, bu plakanın eğer istenirse kare şeklinde
üretilebileceğinin hatırlatılıp, bunun x TL ekstra ücret ile yaptırabileceğini
söylemeleri gerekir. Oysa ki etrafınızdaki Toyota arabalara bakın, arabaların
neredeyse tamamı dikdörtgen ön plaka takılı olarak trafikteler.
Bir önceki yazımda Toyota’yı övmüştüm, teşekkür etmiştim.
Şimdi ise amacım kesinlikle yermek değil, sadece oyunu yanlış oynadıklarını
düşünüyor ve uyarmak istiyorum. Şeytan ayrıntıda gizlidir. Ben bu yazımı okuyan
bir Toyota yetkilisi olsam, ilk iş bu anket sistemini düzeltir, sonra her
bayiye not için müşteri aranmasının yasaklandığını bildiren, ön
plaka yeri kare şeklinde olan araçların satışı sırasında müşterinin uyarılmasını hatırlatan bir yazı gönderirdim. Bakalım bu yazı Toyota’ya ulaşacak mı? Bakalım Toyota bu yazıyı bir şekilde dikkate
alacak mı?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder